Thursday, October 14, 2021

vocații

 

ce-aș fi putut spune despre 
mine 
ca răspuns la acea întrebare
o anumită vocație 
pentru contemplarea abisului
și a formelor 
geometrice în care se varsă 
melancolia

în copilărie 
îmi plăcea să fac 
totul 
în mare viteză
bicicleta pentru copii mi se părea o 

glumă
când bunicul era ocupat 
cu meciul de rugby
îi furam bicicleta ruginită
care părea 
mai veche decât fotografiile 
alb-negru 
din timpul 

războiului
după primele încercări 
îmi urmăream 
sângele clolcotind în genunchi
jucând 
tenis cu aerul 
de-afară

mă opream 
la prima fântână
aruncam o găleată de apă 
rece 
pe picioare
și o luam din loc
apoi am trecut 
la categoria profesionist
hands and worries free

suntem pregătiți pentru suferință
ca pentru sărbătoare
aventurile de mai târziu cu obiecte ascuțite
de prin bucătării
se așază singure în tabăra 
memoriei durabile

și-acum înapoi la mine
chipul meu arde 
mocnit
gura 
fără cuvinte răsunătoare 
trupul un bruș sub un cer vânăt
nesfârșit

și tu 
care îmi țineai inima 
din când în când
în inima ta vindecătoare