Thursday, November 8, 2018

oglinzi

motto:
"Experience is voluntary"
Michael Palmer

o oglindă răsturnată peste o altă oglindă
nimeni nu-și mai vorbește
o cărămidă peste altă cărămidă peste altă cărămidă
în urmă firișoare de sânge
ni se promite o vreme mai bună
o viață mai bună
mai poftiți pe la noi

acesta este un poem
acest poem nu te va face mai fericit

acest poem nu este o amandină
nici nu are gust amărui de noapte

acest poem nu te va face să iubești
nici să urăști

acest poem nu-ți va aduce aminte de moarte
(rămâne pe altădată)

nu-ți va plăti cheltuielile de bloc nici transportul public
nu va face nimic din toate acestea

într-o zi
a fost ulima zi de școală
flori haina neagră inscripționată cu literele alfabetului albe
scenă microfoane cortina grea
tocmai în ziua aceea am căzut în rahat până-n gât
singura metaforă aici ar putea fi coafura regelui soare
a mătușii care mi-a venit degrabă în ajutor
mai mult de rușine decât de drag
și tocmai în ziua aceea purtam șalopeta mea preferată
la care am fost nevoită să renunț
ca la o pisică moartă îngropată în spatele casei

din ziua aceea m-am hotărât ca orice ar fi
și orice s-ar întâmpla
să nu mai cad niciodată

așa am crescut eu în acel an cât alții în același an

după aceea niciun noroc mai de doamne-ajută
nu și-a lăsat urme adânci în țeasta mea
a trebuit să memorez ca orice alt copil tabla înmulțirii
comentarii teoreme demonstrații
să scot asul din mânecă proiecte referate
să mimez frumusețea
să-mi potrivesc așteptările
după alte ore exacte

la sfârșitul lui noiembrie avem programată o întâlnire
cu toți colegii de departament împrăștiați prin toată lumea
ne-au comandat îmbrăcăminte la fel
ca să ne recunoască
cum își recunoaște ghidul turiștii din grup prin muzee
cum își recunoaște Dumnezeu cetele de heruvimi și serafimi

acest poem nu este o declarație
pe acest poem nu-l încearcă nici o durere

nu mai mai pot face nimic cu acest poem

o albină rămasă din vară în podul casei
a intrat în camera mea
și-i plac la nebunie
pereții pe care am scris