Friday, March 31, 2023

în trecere


în afara faptului că amândouă ne-am născut 

la ora 5 dimineața

eu și poeta aceea foarte iubită în țara ei

nu avem nimic în comun

umblu prin curtea casei desculță 

ca să mă întorc un pic în copilărie 

caut soarele 

să-l salut 

hei domnule Soare

unde-ți sunt păsările?

am adunat pâine

               am adunat și tristețe 

apoi îmi văd mai departe de muncă

tastez litere mari 

                     & litere mici 

                               cuvinte străine 

unghiile mele de aur și sidef 

fac un zgomot hipnotizant

dacă adorm cu capul pe birou 

pe frunte îmi apar semne cuneiforme 

când nu mă aude nimeni 

dar absolut nimeni 

(e foarte important detaliul ăsta)

cânt 

melodiile sună ca dintr-o gură închisă

ce bine că se pierd imediat ce se lovesc de aer 

ca niște meteoriți în deșert

mai deschid câte-o carte 

să las pierdute 

     între paginile ei 

cupoanele cu reduceri de 30% 

tăiate de prin reviste cu obiecte la modă

deschid o doză de coca-cola

aplec urechea 

ascult cu atenție

înăuntru trăiesc viețuitoare minuscule 

drăguțe 

după cum râd în hohote

după cum chicotesc

după cum se ascund 

atunci când apăs clapele 

negre și albe 

ale pianului 

în trecere