Tuesday, January 9, 2024

în căutarea unei guri de cer


.plouă

.de două zile plouă fără oprire 

.sunt vinovată de lipsa soarelui

.sunt vinovată pentru fiecare clipă 

în care nu am iubit destul

și pentru sfârșitul brusc 

al copilăriei mele (demult)

.doi melci urcă cu greu 

pe trunchiul unui copac 

în căutarea unei guri de cer

și nu poți să nu te intebi 

câte vietăți mai adăpostește

.aud câteva șoapte 

fac doi pași înapoi 

? ce știu eu despre fericire ce știu eu 

despre inimile fragile despre destin

.încerc să-mi amintesc 

unde dădea ușa din vis 

și câte camere au rămas mai departe 

în beznă

.știu că stelele sunt niște fructe micuțe 

fără niciun gust 

.întunericul își trage rădăcinile grele 

de sub case 

și le înghite pe rând

.așadar iarăși noapte. vânt.

.încerc să-i recunosc vocea

șuierul ascuțit ca marginea unui cub de gheață

.în mijlocul pieptului rotițele unei jucării 

se pun în mișcare de parc-ar naște un suspin

apoi liniște

.liniște

stropii de ploaie împușcă în continuare 

iarba uscată 

străzile golite de oameni

de râsetele lor 

de minciuni