Saturday, May 27, 2023

degeaba zâmbesc întunericul are legile lui

         

                 Despair has thirty pairs of legs 

                 (Gherasim Luca)


vremea metaforelor a trecut

cu toate că pietrele și unii oameni 

se simt excluși de la jocurile realității


noaptea târziu cerul 

și strada 

lucesc ca safirele săpate în minele din Laos 

e rece pentru sfârșitul ăsta de mai

decid să merg mai departe

               200 de pași mai încolo mintea mea deschide scrisorile

pe care mi le-am scris când eram tânără

câteva lacrimi (din cauza lunii atât de singură)

însă nu le permit 

fiindcă iar se va lăsa cu o insomnie sau cu o 


jumătate de anxietate 

față de care nu știu cum să mă port

un câine 

fuge în întâmpinarea mea de parcă m-ar recunoaște

stăpânul lui își cere scuze 

așa cum numai stăpânii câinilor blânzi știu să o facă 

nu mă așteptam să întâlnesc pe nimeni la ora asta

îmi spune omul încurcat de absența unei lese 

de prezența mea în mijlocul străzii


degeaba zâmbesc 

întunericul are legile lui


întind mâna las câinele să mi-o miroase 

îl mângâi ușor pe cap apoi îmi văd de drum 

deschid altă scrisoare 


dacă nu e ceea ce ți-ai dorit 

nu e cazul să te îngrijorezi


un student a descoperit o planetă nouă 

în a treia zi de stagiu la NASA

totul va fi așa cum a fost dintotdeauna

cerul va continua să se sprijine 

pe umerii tai

și pe povești.


mâine va ploua

în unele cafenele se vor inventa cuvinte noi

în altele depărtarea

o chelneriță își va arunca șorțul 

pe spătarul primului scaun gol 

și va pleca 

fericită 

fără să știe încotro se îndreaptă