Sunday, February 4, 2024

arta scrisului de mână

 

seara cade așa cum cad sufletele 

soldaților anonimi într-un război 

care nu le-a adus 

decât o ultimă lacrimă înghețată

și-o dată exactă pe mormânt.

nu am nici cea mai mică idee 

de ce mirodeniile de pe rafturile 

magazinului indian din cartier

m-au făcut să mă îngrijorez 

de semnele care mi-au apărut de curând 

pe brațul drept.

un băiat de vreo 8-9 ani 

vorbea cu tatăl lui

uite tata eu știu că mama caută 

vopsea henna hai cumpără-i tu

n-am mai ascultat unde-a dus 

conversația lor

deși e a doua natură să prinzi ce zic 

ceilalți 

să le înghesui într-un volum

pe lângă impresii despre calitatea oxigenului 

despre lumina din spicul de grâu

maxilarul lui Narcis

râsetele Meduzei 

invenții rumegușuri soarele dintr-o zi de miercuri etc.

ca un jurnal al fericirii 

ținut de un angajat al unei agenții de turism 

care nu va ajunge vreodată 

în niciuna din vacanțele exotice 

pe care le vinde.